Hoppa till sidans innehåll

Uppvärmning med P09 träning & matcher


1A Börja jogga i ett lugnt tempo ca 6 gånger dvs 3 gånger framåt och tillbaka.

1B Spark i rumpa i ett lugnt tempo ca 2 gånger dvs 1 gånger framåt och tillbaka.

1C Indianhopp ett lugnt tempo ca 2 gånger dvs 1 gånger framåt och tillbaka.

1D Höga knä ett lugnt tempo ca 2 gånger dvs 1 gånger framåt och tillbaka.

1E Sidohopp ett lugnt tempo ca 2 gånger dvs 1 gånger framåt och tillbaka.

1F Step ”Danssteg” ett lugnt tempo ca 2 gånger dvs 1 gånger framåt och tillbaka.

1G Sick-sack bakåt samt framlänges ett lugnt tempo ca 2 gånger dvs 1 gånger framåt och tillbaka.

2). Stretcha

Stretcha ben

Stå upprätt med båda benen i marken. Ta sedan tag i det ena benet och stå i samma position som på bilden.

Ställ dig brett mellan fötterna och luta dig över till det andra benet medan du stretchar det ena. Gör samma sak på det andra benet.

Ställ dig upprätt och böj på bakbenet medan frambenet är rakt som bilden visar. Du ska känna stretcha i frambenets baksida (hamstring).

Stretcha nacke 

Stå upprätt som på bilden och rulla med huvudet från den ena sidan till den andra och känn hur du stretchar ut nacken.

 3). Pass i grupp

En enkel övning för att värma upp, lära sig och förbättra enkla passningar, fungerar lika bra för stora som små.

Sätt upp ett valfritt avstånd mellan dina spelare, ta gärna hjälp av koner om det underlättar för att få rätt avstånd. Dela upp så att hälften av dina spelare står vid vars en kon, börja sedan att passa bollen mellan grupperna.

Utveckling
Öka eller minska avståndet mellan spelarna.
Tvinga dem att använda endast höger eller vänster fot.
Passa bollen i luften mellan varandra.
Passa bollen genom att endast nicka till varandra.

 

Uppdaterad: 23 SEP 2019 16:28 Skribent: Ronny Forslöf
Epost: ronny@ifolympia

text

HUVUDPARTNERS


STÖD OSS

Vi sammarbetar med

 

räknare
räknare

Postadress:
IF Olympia Farsta
Farstaängsvägen 1
12346 Farsta

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info